Waarom heb je niet ieder kaar/seizoen dezelfde hooikoorts klachten?

Vorig jaar had ik allerlei klachten die hooikoorts gerelateerd waren. Dit jaar heb ik (tot nu toe) nergens last van.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dit kan te maken hebben met de soort pollen waar je allergisch voor bent.
Ongeveer 20% van de hooikoortslijders is bijvoorbeeld allergisch voor eikenpollen. Eik heeft slechts één keer per vijf jaar een hoge pollenproductie.

Daarnaast kan het zijn dat je over de hooikoorts heen bent gegroeid.
Hooikoorts begint vaak tussen je tiende en dertigste.
De meeste mensen groeien er vanzelf overheen, gemiddeld tussen de tien en dertig jaar na het ontstaan ervan.

Daarnaast kan stress de hooikoorts verergeren. Maar dat betekent niet dat zonder stress alle klachten verdwijnen.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Interessant. Bedankt