Hoe komt het dat mannen s'nachts een erectie hebben?

droomt de man erotisch?? doen mannen t daarom? denkt een man aan andere vrouwen op dat moment of aan eigen vrouw of fantasie dat zijn vrouwtje seks kleren aan heeft? en waarom spelen mannen er dan mee s nachts??
ben er erg benieuwd naar graag serieuze antwoorden of liever geen antwoord.
kunnen mannen t herinderen?
en klopt de antwoorden ik weet t niet

Toegevoegd na 12 uur:
kan je ook meerdere keren een erectie krijgen en hoe kan dat dan? en als je van een ander hoort dat je met je stijve speeld s nachts hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.8K
jc54
13 jaar geleden
Heb je deze vraag van zojuist zelf verwijderd, of heb je dat laten doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb in de ochtend altijd een stijve ik weet niet waarom,ben niet opgewonden en ook geen zin in neuken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet weten hoe dat komt. Maar het gebeurt eigenlijk bij alle mannen. Het zal er dan wel bij horen.

Het beste antwoord

Maak je geen zorgen.
Mannen denken dan niet perse aan andere vrouwen.
Zelfs niet aan hun eigen vrouw in sexy kleding.

Zelfs is het zo dat ze "er" niet altijd mee spelen 's nachts. En toch wakker worden met een stijve.

Lees hier maar over spontane erecties in de slaap:
"""Of je nu een jonge, volwassen of oude vent bent, je kunt er niets aan doen. Je dagelijkse ochtenderectie komt. Jongens en mannen hebben bij het ontwaken s‘ochtends meestal een erectie. Dit betekent echter niet dat we opgewonden zijn of een droom over seks hadden. """

http://www.mensworld.be/grow/lichaam/ochtenderectie-ook-bij-jou/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je ook meerdere keren een stijve krijgen en hoe kan dat dan? en als je van een ander hoort dat je met je stijve speeld hoe kan dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, zelfde bron, ander knipje.

Andere antwoorden (4)

Helemaal niets vreemds of verontrustend.
Natuurlijk kan en zal een man af en toe erotisch dromen en daar een erectie van krijgen.
Waar hij over droomt is eigenlijk niet van belang of dat nu een "andere" of zijn eigen vrouw is in wat voor kleding dan ook.
Als jij je bedreigd voelt door wat voor dromen je partner heeft is dat wel heel erg.
Het gebeurt gewoon en soms zelfs zonder dromen maar door een bepaalde lighouding waardoor e.e.a. gestimuleerd wordt.
Hetzelfde gebeurt bij een vrouw ook. Dat valt niet zo op maar vaak hebben vrouwen 's morgens ook een "natte doos" dat is ook niet altijd het gevolg van een erotische droom (toch?)
Het spelen er mee is meer een gewoonte denk ik als dat je irriteert zul je daar met hem over moeten praten misschien kan hij het dan laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Tijdens de slaap krijg je als man 3 tot 6 spontane erecties te verwerken waarbij je penis 15 tot 30 minuten stijf blijft. Het is een fijn gevoel, als je het voelt teminste, want meestal slaap je nog. Je ochtenderectie gaat ook vanzelf weer over als je even blijft liggen. Veel mannen vragen zich terecht af vanwaar ze komen. We zetten enkele antwoorden op een rijtje:

Je eerste ochtenderectie had je vast al vroeg in je jeugd. Vanaf het moment van mannelijke hormoonproductie bleven je ochtenderecties vast niet meer uit. Het is heel normaal en een gevolg van de natuur. Mannen hebben zelfs meerdere nachtelijke erecties zonder dat ze daar iets van merken. De oorzaken, het hoe en waarom daarover is men het nog niet helemaal eens.

Nog veel meer informatie in de bron.
Maar niemand weet er dus het fijne van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het verder een probleem is om een erectie te krijgen misschien wel. Maar dan moet je wel wakker zijn/worden, en zin hebben, allebei ;-)
Denk dat het meer een soort bescherming is tegen verval.

De man heeft erecties ter bescherming van zijn penis. ALs de man minder sexuee actief is zal hij dus minder erecties krijgen om alles fit en goed te laten kunnen werken moet de penis af en toe is gebruikt worden daarom krijgt hij soms erecties om te beschermen tegen verval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft te maken met hormonen enzo en als je nog jong bent,heb je er meer dan een ouder iemand denk ik.
Ik zelf heb ook vaak een stijve lul eerlijk gezegd als ik wakker word en dus denk ik zelf dat je dan lekker hebt gedroomd of dat het ook te maken hebt met je bloedsomloop + hormonen toestand.
Dus lijkt het mij ook gewoon dat je 's nachts als je slaapt een stijve hebt hoor.
ok,ik hoop dat ik zo eerlijk en goed mogeliujk heb geantwoord en dat je er wat mee kan.
Dus het is héééél gewoon hoor volgens mij.
groeten :)

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb er zelfs wel eens overdag last van,da's soms wel lastig,maar ok,ik bdoel : dat het dus normaal is,dus wees maar niet bang of ongerust,k?